martes, 27 de noviembre de 2012

Vaishlaj (Genesis 32:4 - 36:43)






En el viaje de regreso a su hogar, temiendo por la seguridad de su familia, Iaakov envió mensajeros al hermano con una propuesta conciliatoria, pero ellos volvieron con la noticia de que Eisav se estaba aproximando con cuatrocientos hombres armados. Iaakov temía ahora que Eisav tratara de llevar a cabo su intención de matarlo (ver paraza Toldote). Preparándose para lo peor, dividió a la gente y sus bienes en dos campamentos. De esta forma, si un campamento era atacado, la gente del otro tendría oportunidad de escapar. Iaakov eligió ese momento de gran temor para rogarle a Hashem que lo salvara de las manos de su hermano. También envió a Eisav una cantidad de valiosos regalos, confiando en apaciguarlo.
Iaakov llevó a sus esposas e hijos y los ayudó a cruzar el vado de Iabok. Luego supervisó el paso de todas sus pertenencias. Cuando se disponía a cruzar apareció un individuo que comenzó a luchar con él, y ambos estuvieron forcejeando hasta la madrugada. Este individuo, que según explican Jazal, era, efectivamente, el ángel que representa a Eisav y sus descendientes en el cielo, no pudo vencer a Iaakov, pero consiguió herirlo en un muslo. Iaakov logró sujetarlo y rehusó liberarlo hasta que recibiera de él una bendición. Su deseo le fue concedido: el ángel lo bendijo y le aseguró que de allí en adelante sería conocido por el nombre de Israel. Este cojeaba al alejarse del lugar en que había tenido lugar la lucha. Es por esta razón que hasta hoy en día no comemos el guid hanashé (tendón del muslo) de ningún animal.
Cuando Iaakov vio a Eisav aproximarse junto con sus seguidores ubicó a cada hijo cerca de su respectiva madre. Primero fueron Bilha y Zilpa y sus hijos. Luego, Lea y sus niños y, finalmente, Rajel y Iosef. El propio Iaakov se acercó a Eisav al frente de su familia, inclinándose siete veces durante el camino. Fue entonces cuando ocurrió un milagro. Eisav, al contemplar toda la escena y ver a Iaakov haciéndole reverencia, se sintió muy conmovido, corrió hacia su hermano y lo besó. Los dos comenzaron a llorar: la promesa de D-s sobre la seguridad durante el viaje de regreso se había cumplido.
Iaakov se separó del hermano y llegó a Shjem. Allí compró tierra, alzó su tienda y construyo un altar en agradecimiento al Señor.
El príncipe de Shejem secuestró a Dina y la obligó a vivir con él. Ninguno en Shjem protestó por esta conducta inhumana. Shimón y Leví fueron a la ciudad, rescataron a su hermana y luego castigaron al culpable, a todos los cómplices y a los que habiendo podido ayudar a Dina, no lo hicieron.
Por mandato de D-s, Iaakov regresó a Bet-El, donde construyó de nuevo un altar como expresión de gratitud al Señor, Quien se le apareció y le renovó Su promesa de darle la tierra a él y a sus descendientes. Iaakov vertió luego vino y aceite sobre el altar que había erigido en su viaje a la casa de Laván (ver parashat Vaietzé).
Cuando la familia hubo abandonado Bet-El y estuvo cerca de Bet-Léjem, murió Rajel al dar a luz a Biniamin. Fue sepultada allí y Iaakov erigió un monumento sobre su tumba. Finalmente, Iaakov llegó a Jevrón, donde se reunió con su padre. Itzjak murió a la edad de ciento ochenta años y fue sepultado por sus hijos Eisav y Iaakov.
Eisav se había convertido en un hombre muy rico y no había suficiente tierra en Canaán para sus rebaños y los de Iaakov. En consecuencia, Eisav se reasentó con su familia en el monte Seir, en Edom, una tierra que sus descendientes habitaron por muchos años.

Lilmod ULelamed


EN GALEGO

Na viaxe de regreso ao seu fogar, temendo pola seguridade da súa familia, Iaakov enviou mensaxeiros ao irmán cunha proposta conciliatoria, pero eles volveron coa noticia de que Eisav estábase aproximando con catrocentos homes armados. Iaakov temía agora que Eisav tratase de levar a cabo a súa intención de matalo (ver paraza Toldote). Preparándose para o peor, dividiu á xente e os seus bens en dous campamentos. Desta forma, se un campamento era atacado, a xente do outro tería oportunidade de escapar. Iaakov elixiu ese momento de gran temor para rogarlle a Hashem que o salvase das mans do seu irmán. Tamén enviou a Eisav unha cantidade de valiosos agasallos, confiando en tranquilizalo.

Iaakov levou ás súas esposas e fillos e axudounos a cruzar o vao de Iabok. Logo supervisou o paso de todas as súas pertenzas. Cando se dispuña a cruzar apareceu un individuo que comezou a loitar con el, e ambos estiveron forcejeando ata a madrugada. Este individuo, que segundo explican Jazal, era, efectivamente, o anxo que representa a Eisav e os seus descendentes no ceo, non puido vencer a Iaakov, pero conseguiu ferilo nunha coxa. Iaakov logrou suxeitalo e rehusó liberalo ata que recibise del unha bendición. O seu desexo foille concedido: o anxo bendíxoo e aseguroulle que de alí en diante sería coñecido polo nome de Israel. Este cojeaba ao afastarse do lugar en que tivera lugar a loita. É por esta razón que ata hoxe en día non comemos o guid hanashé (tendón da coxa) de ningún animal.

Cando Iaakov viu a Eisav aproximarse xunto cos seus seguidores situou a cada fillo preto da súa respectiva nai. Primeiro foron Bilha e Zilpa e os seus fillos. Logo, Lea e os seus nenos e, finalmente, Rajel e Iosef. O propio Iaakov achegouse a Eisav á fronte da súa familia, inclinándose sete veces durante o camiño. Foi entón cando ocorreu un milagre. Eisav, ao contemplar toda a escena e ver a Iaakov facéndolle reverencia, sentiuse moi conmovido, correu cara ao seu irmán e bicouno. Os dous comezaron a chorar: a promesa de D-s sobre a seguridade durante a viaxe de regreso cumpriuse.

Iaakov separouse do irmán e chegou a Shjem. Alí comprou terra, alzou a súa tenda e constrúo un altar en agradecemento ao Señor.
 
O príncipe de Shejem secuestrou a Dina e obrigouna a vivir con el. Ningún en Shjem protestou por esta conduta inhumana. Shimón e Leví foron á cidade, rescataron á súa irmá e logo castigaron ao culpable, a todos os cómplices e aos que habendo podido axudar a Dina, non o fixeron.
Por mandato de D-s, Iaakov regresou a Bet-O, onde construíu de novo un altar como expresión de gratitude ao Señor, Quen se lle apareceu e renovoulle A súa promesa de darlle a terra a el e aos seus descendentes. Iaakov vertió logo viño e aceite sobre o altar que erixira na súa viaxe á casa de Laván (ver parashat Vaietzé).

Cando a familia houbo abandonado Bet-O e estivo preto de Bet-Léjem, morreu Rajel ao dar a luz a Biniamin. Foi sepultada alí e Iaakov erixiu un monumento sobre a súa tumba. Finalmente, Iaakov chegou a Jevrón, onde se reuniu co seu pai. Itzjak morreu á idade de cento oitenta anos e foi sepultado polos seus fillos Eisav e Iaakov.

Eisav converteuse nun home moi rico e non había suficiente terra en Canaán para os seus rabaños e os de Iaakov. En consecuencia, Eisav se reasentó coa súa familia no monte Seir, en Edom, unha terra que os seus descendentes habitaron por moitos anos.

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