Los cinco principales korbanot (sacrificios) que podían ser ofrecidos por una persona eran:
1) Olá: ofrenda enteramente consumida por el fuego en el mizbeaj (altar)
2) Minjá: lealtad-obsequio. A diferencia de los otros korbanot que consisten de animales, ésta era una ofrenda de harina usualmente llevada por un hombre de medios modestos
3) Shlamim: ofrenda de paz. Un medio de expresar agradecimiento a D-s en ocasiones de regocijo. También incluye el korbán todá (en "acción de gracias", analizado en la parashá Tzav).
4) Jatat: ofrenda por pecado. Una expiación por ciertos pecados cometidos sin intención por un individuo, incluso el Cohén Gadol (Sumo Sacerdote), el rey el Sanhedrín (suprema corte) en su totalidad. Comprende también las prohibiciones punibles con caret cuando son transgredidas intencionalmente, por ejemplo, comer jametz en Pésaj o realizar una melajá (trabajo) en shabat.
4A) Korbán olé veiored: un tipo especial de ofrenda por pecado que varía de acuerdo con la riqueza del pecador. Es requerido para las siguientes transgresiones:
a) Jurar en falso que uno no ha visto ni oído evidencia necesaria para un testimonio
b) Entrar en el Bet Hamikdash o comer kodashim mientras se está en estado de tumá (impureza)
c) Dejar sin cumplir una promesa
Conmovido en su conciencia, el pecador confesaba su mala acción y estaba obligado a llevar este sacrificio.
5) Asham: ofrenda por una culpa. Ofrecida como parte de la penitencia requerida por ciertos actos impropios, tales como:
a) uso no intencional de propiedad apartada para Hashem (Kodashim)
b) retención de propiedad ajena por un falso juramento
En cada caso el pecador, luego de confesar su culpa, debía restaurar primero la propiedad, más un adicional de un quinto de su valor, al verdadero dueño, antes de que pudiera ofrecer el sacrificio y recibir el perdón divino por su pecado.
Lilmod ULelamed
EN GALEGO
Os cinco principais
korbanot (sacrificios) que podían ser ofrecidos por unha persoa eran:
1) Olá: ofrenda enteramente consumida polo lume no mizbeaj (altar)
2) Minjá: lealtad-obsequio. A diferenza dos outros korbanot que consisten de animais, esta era unha ofrenda de harina usualmente levada por un home de medios modestos
3) Shlamim: ofrenda de paz. Un medio de expresar agradecimiento a D-s en ocasións de regocijo. Tamén inclúe o korbán todá (en "acción de grazas", analizado na parashá Tzav).
4) Jatat: ofrenda por pecado. Unha expiación por certos pecados cometidos sen intención por un individuo, incluso o Cohén Gadol (Sumo Sacerdote), o rei o Sanhedrín (suprema corte) na súa totalidade. Comprende tamén as prohibicións punibles con caret cando son transgredidas intencionalmente, por exemplo, comer jametz en Pésaj ou realizar unha melajá (traballo) en shabat.
4A) Korbán olé veiored: un tipo especial de ofrenda por pecado que varía de acordo coa riqueza do pecador. É requirido para as seguintes transgresiones:
a) Xurar en falso que uno non viu nin oído evidencia necesaria para un testemuño
b) Entrar no Bet Hamikdash ou comer kodashim mentres se está en estado de tumá (impureza)
c) Deixar sen cumprir unha promesa
Conmovido na súa conciencia, o pecador confesaba a súa mala acción e estaba obrigado a levar este sacrificio.
5) Asham: ofrenda por unha culpa. Ofrecida como parte da penitencia requirida por certos actos impropios, tales como:
a) uso non intencional de propiedade apartada para Hashem (Kodashim)
b) retención de propiedade allea por un falso xuramento
En cada caso o pecador, logo de confesar a súa culpa, debía restaurar primeiro a propiedade, máis un adicional dun quinto do seu valor, ao verdadeiro dono, antes de que puidese ofrecer o sacrificio e recibir o perdón divino polo seu pecado.
Lilmod ULelamed
1) Olá: ofrenda enteramente consumida polo lume no mizbeaj (altar)
2) Minjá: lealtad-obsequio. A diferenza dos outros korbanot que consisten de animais, esta era unha ofrenda de harina usualmente levada por un home de medios modestos
3) Shlamim: ofrenda de paz. Un medio de expresar agradecimiento a D-s en ocasións de regocijo. Tamén inclúe o korbán todá (en "acción de grazas", analizado na parashá Tzav).
4) Jatat: ofrenda por pecado. Unha expiación por certos pecados cometidos sen intención por un individuo, incluso o Cohén Gadol (Sumo Sacerdote), o rei o Sanhedrín (suprema corte) na súa totalidade. Comprende tamén as prohibicións punibles con caret cando son transgredidas intencionalmente, por exemplo, comer jametz en Pésaj ou realizar unha melajá (traballo) en shabat.
4A) Korbán olé veiored: un tipo especial de ofrenda por pecado que varía de acordo coa riqueza do pecador. É requirido para as seguintes transgresiones:
a) Xurar en falso que uno non viu nin oído evidencia necesaria para un testemuño
b) Entrar no Bet Hamikdash ou comer kodashim mentres se está en estado de tumá (impureza)
c) Deixar sen cumprir unha promesa
Conmovido na súa conciencia, o pecador confesaba a súa mala acción e estaba obrigado a levar este sacrificio.
5) Asham: ofrenda por unha culpa. Ofrecida como parte da penitencia requirida por certos actos impropios, tales como:
a) uso non intencional de propiedade apartada para Hashem (Kodashim)
b) retención de propiedade allea por un falso xuramento
En cada caso o pecador, logo de confesar a súa culpa, debía restaurar primeiro a propiedade, máis un adicional dun quinto do seu valor, ao verdadeiro dono, antes de que puidese ofrecer o sacrificio e recibir o perdón divino polo seu pecado.
Lilmod ULelamed