En su
viaje desde Beer Sheva hasta Jarán, Iaakov llegó
hasta el monte de Moriá y durmió allí toda la noche. En una
visión entre sueños observó ángeles que ascendían y descendían por na escalera
apoyada sobre la tierra, cuya parte superior llegaba hasta el cielo. Hashem
apareció entonces ante Iaakov y le prometió quela tierra sobre la que estaba
descansando le sería entregada a él y a sus descendientes, y que él retornaría
a su hogar bajo Su protección. Al despertar, Iaakov ungió y consagró la piedra
que había colocado bajo su cabeza como un altar a D-s. Prometió que cuando
regresara al hogar de su padre ofrecería al Señor un décimo de todas las
posesiones que El le otorgara y que regresaría a rezarLe en el altar
recientemente consagrado.
Iaakov
llegó a un pozo de agua en un campo situado en los umbrales de Jarán.
Observó que tres rebaños de ovejas y sus pastores se habían concentrado
alrededor del pozo y estaban sentados, ociosos. Iaakov se acercó a ellos y les
preguntó: "¿De dónde son uds.?"
"Somos de Jarán", fue la respuesta
"¿Conocen a Lavan, el hojo de Najor?", continuó Iaakov.
"Lo conocemos. Y allí esta Rajel, su hija, viviendo con las ovejas", señalo uno de los pastores.
"El día es largo aún; no es momento de reunir a las ovejas. ¿Por qué no les dan uds. agua y las llevan a pastorear al campo?", preguntó Iaakov.
"No podemos, hasta que no se reúnan los rebaños y todos los pastores juntos hagamos rodar la piedra de encima del pozo. Recíen entonces podremos darles agua a las ovejas", explicaron los pastores.
Mientras estaban conversando, Rajel se acercó con las ovejas de su padre. Cuando Iaakov la vio se acercó al pozo, hizo rodar la pesada piedra con una sola mano y le dio de beber a las ovejas de Laván.
Entonces dio a conocer a Rajel su relacion familiar. Ella fue presurosa a avisarle al padre la llegada del visitante. Lavan dio la bienvenida a Iaakov, quien estuvo de acuerdo en trabajar para él como pastor durante siete años, para poder casarse con Rajel, de quien se había enamorado. Lavan consintió, pero después que los siete años hubieron transcurrido, engaño a Iaakov sustituyendo a Rajel por Lea bajo el palio nupcial. Su excusa por esta engañosa maniobra fue que Lea era mayor y, en consecuencia, debía casarse primero. Iaakov no tuvo alternativa y aceptó la situación. Poco después se casó también con Rajel, pero bajo la condición de que trabajara otros siete años para Laván.
"Somos de Jarán", fue la respuesta
"¿Conocen a Lavan, el hojo de Najor?", continuó Iaakov.
"Lo conocemos. Y allí esta Rajel, su hija, viviendo con las ovejas", señalo uno de los pastores.
"El día es largo aún; no es momento de reunir a las ovejas. ¿Por qué no les dan uds. agua y las llevan a pastorear al campo?", preguntó Iaakov.
"No podemos, hasta que no se reúnan los rebaños y todos los pastores juntos hagamos rodar la piedra de encima del pozo. Recíen entonces podremos darles agua a las ovejas", explicaron los pastores.
Mientras estaban conversando, Rajel se acercó con las ovejas de su padre. Cuando Iaakov la vio se acercó al pozo, hizo rodar la pesada piedra con una sola mano y le dio de beber a las ovejas de Laván.
Entonces dio a conocer a Rajel su relacion familiar. Ella fue presurosa a avisarle al padre la llegada del visitante. Lavan dio la bienvenida a Iaakov, quien estuvo de acuerdo en trabajar para él como pastor durante siete años, para poder casarse con Rajel, de quien se había enamorado. Lavan consintió, pero después que los siete años hubieron transcurrido, engaño a Iaakov sustituyendo a Rajel por Lea bajo el palio nupcial. Su excusa por esta engañosa maniobra fue que Lea era mayor y, en consecuencia, debía casarse primero. Iaakov no tuvo alternativa y aceptó la situación. Poco después se casó también con Rajel, pero bajo la condición de que trabajara otros siete años para Laván.
Hashem
vio que Lea no era tan bien queria como Rajel. Por lo tanto, hizo que aquella
tuviera hijos, en tanto que Rajel permanecía estéril. Aquella dio a luz a los
primeros cuatro hijos de Iaakov: Reuvén, Shimón, Leví y Iehudá. Rajel, al no
tener hijos, siguió el ejemplo de la abuela de Iaakov, Sará, y le ofreció a
Iaakov su sirvienta Bilha como esposa. Bilha le dio a Iaakov sus dos hijos
siguientes, Dan y Naftalí.
Lea
observó que había dejado de tener hijos y tambíen le dio a Iaakov su sirvienta
Zilpa como esposa. Zilpa concibió a Gad y Asher. La propia Lea dio a luz a dos
hijos, Isajar y Zevulún. Tambíen fue madre de una hija llamda Dina. Luego
Hashem recordó a Rajel, escuchó sus plegarias y dispuso que engendrara a otro
hijo, al que llamó Iosef.
Con
la ayuda de Hashem, Iaakov se convirtió en un hombre muy rico. Al advertir los
celos de los hijos de Laván y la actitud fría de éste, decidió que era tiempo
de abandonar el lugar. En ausencia de Laván, Iaakov tomó a a sus esposas, sus
hijos y sus rebaños y emprendió viaje rumbo a su hogar. Antes de que salieran,
Rajel, sin que Iaakov lo supiera, robó los ídolos del padre. Ella suponía que
de esta forma evitaría que practicara la idolatría. Tres días más tarde, Lavan
fue informado de la partida de Iaakov, salió a perseguirlo y lo alcanzó en la
montañas de guilad. Hashem se apareció ante Laván en la noche durante un sueño,
y le advirtió que no tratara de influir sobre Iaakov pra que regresara a Jarán.
Laván echó en cara a su yerno el haber partido tan precipitadamente y lo acusó
de robar los ídolos. Iaakov negó el robo pues ignoraba que Rajel era culpable,
y declaró que cualquiera que hubiera robado los ídolos moriría. Lavan conmenzo
una busqueda metódica entre todas las pertenencias de Iaakov, pero Rajel los
habían escondido bien yla busqueda de Lavan resultó infructuosa. Entonces
Iaakov y Lavan se separaron despues de cerrar un acuerdo de paz.
Iaakov
y su comitiva continuaron su camino. En su viaje el patriarca encontró angeles
del Señor en un lugar al que denomió Majanaim (grupos).
En
esta parasha se menciona el nacimiento de los shvatim (tribus). Ellos son :
Reuven, Shimon, Leví, Iehuda, Isajar, Zevulun, Dan, Naftalí, Gad, Asher, y
Iosef. El nacimiento de Biniamin es mencioando en la parashat Vaishlaj.
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EN GALEGO
Na súa viaxe desde Beer Sheva ata
Jarán, Iaakov chegou ata o monte de Moriá e durmiu alí toda a noite. Nunha
visión entre soños observou anxos que ascendían e descendían por na escaleira
apoiada sobre a terra, cuxa parte superior chegaba ata o ceo. Hashem apareceu
entón ante Iaakov e prometeulle quela terra sobre a que estaba descansando
seríalle entregada a el e ás súas descendientes, e que el retornaría ao seu
fogar baixo A súa protección. Ao espertar, Iaakov ungió e consagrou a pedra que
colocara baixo a súa cabeza como un altar a D-s. Prometeu que cando regresase
ao fogar do seu pai ofrecería ao Señor un décimo de todas as posesións que O
outorgáselle e que regresaría a rezarlle no altar recientemente consagrado.
Iaakov chegou a un pozo de auga nun campo situado nos limiares de Jarán. Observou que tres rebaños de ovellas e os seus pastores concentráronse ao redor do pozo e estaban sentados, ociosos. Iaakov achegouse a eles e preguntoulles: "De onde son uds.?"
"Somos de Jarán", foi a resposta
"Coñecen a Lavan, o hojo de Najor?", continuou Iaakov.
"Coñecémolo. E alí esta Rajel, a súa filla, vivindo coas ovellas", sinalo un dos pastores.
"O día é longo aínda; non é momento de reunir ás ovellas. Por que non lles dan uds. auga e lévanas a pastorear ao campo?", preguntou Iaakov.
"Non podemos, ata que non se reúnan os rebaños e todos os pastores xuntos fagamos rodar a pedra de encima do pozo. Recíen entón poderemos darlles auga ás ovellas", explicaron os pastores.
Mentres estaban conversando, Rajel achegouse coas ovellas do seu pai. Cando Iaakov viuna achegouse ao pozo, fixo rodar a pesada pedra cunha soa man e deulle de beber ás ovellas de Laván.
Entón deu a coñecer a Rajel o seu relacion familiar. Ela foi presurosa a avisarlle ao pai a chegada do visitante. Lavan deu a bienvenida a Iaakov, quen estivo de acordo en traballar para el como pastor durante sete anos, para poder casarse con Rajel, de quen se namorou. Lavan consentiu, pero despois que os sete anos houberon transcorrido, engano a Iaakov substituíndo a Rajel por Lea baixo o palio nupcial. A súa escusa por esta engañosa manobra foi que Lea era maior e, en consecuencia, debía casarse primeiro. Iaakov non tivo alternativa e aceptou a situación. Pouco despois casouse tamén con Rajel, pero baixo a condición de que traballase outros sete anos para Laván.
Hashem viu que Lea non era tan ben queria como Rajel. Polo tanto, fixo que aquela tivese fillos, en tanto que Rajel permanecía estéril. Aquela deu a luz aos primeiros catro fillos de Iaakov: Reuvén, Shimón, Leví e Iehudá. Rajel, ao non ter fillos, seguiu o exemplo da avóa de Iaakov, Sará, e ofreceulle a Iaakov a súa sirvienta Bilha como esposa. Bilha deulle a Iaakov os seus dous fillos seguintes, Dan e Naftalí.
Lea observou que deixara de ter fillos e tambíen deulle a Iaakov o seu sirvienta Zilpa como esposa. Zilpa concibiu a Gad e Asher. A propia Lea deu a luz a dous fillos, Isajar e Zevulún. Tambíen foi nai dunha filla llamda Dina. Logo Hashem recordou a Rajel, escoitou as súas pregarias e dispuxo que procrease a outro fillo, ao que chamou Iosef.
Coa axuda de Hashem, Iaakov converteuse nun home moi rico. Ao advertir os celos dos fillos de Laván e a actitude fría deste, decidiu que era tempo de abandonar o lugar. En ausencia de Laván, Iaakov tomou á as súas esposas, os seus fillos e os seus rebaños e emprendeu viaxe rumbo ao seu fogar. Antes de que saísen, Rajel, sen que Iaakov soubéseo, roubou os ídolos do pai. Ela supoñía que desta forma evitaría que practicase a idolatría. Tres días máis tarde, Lavan foi informado da partida de Iaakov, saíu a perseguilo e alcanzouno na montañas de guilad. Hashem apareceuse ante Laván na noite durante un soño, e advertiulle que non tratase de influír sobre Iaakov pra que regresase a Jarán. Laván botou en cara á súa yerno o partir tan precipitadamente e acusouno de roubar os ídolos. Iaakov negou o roubo pois ignoraba que Rajel era culpable, e declarou que calquera que roubase os ídolos morrería. Lavan conmenzo unha busqueda metódica entre todas as pertenencias de Iaakov, pero Rajel escondéronos ben yla busqueda de Lavan resultou infrutuosa. Entón Iaakov e Lavan separáronse despues de pechar un acordo de paz.
Iaakov e o seu comitiva continuaron o seu camiño. Na súa viaxe o patriarca atopou angeles do Señor nun lugar ao que denomió Majanaim (grupos).
Nesta parasha menciónase o nacemento dos shvatim (tribos). Eles son : Reuven, Shimon, Leví, Iehuda, Isajar, Zevulun, Dan, Naftalí, Gad, Asher, e Iosef. O nacemento de Biniamin é mencioando na parashat Vaishlaj.
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Iaakov chegou a un pozo de auga nun campo situado nos limiares de Jarán. Observou que tres rebaños de ovellas e os seus pastores concentráronse ao redor do pozo e estaban sentados, ociosos. Iaakov achegouse a eles e preguntoulles: "De onde son uds.?"
"Somos de Jarán", foi a resposta
"Coñecen a Lavan, o hojo de Najor?", continuou Iaakov.
"Coñecémolo. E alí esta Rajel, a súa filla, vivindo coas ovellas", sinalo un dos pastores.
"O día é longo aínda; non é momento de reunir ás ovellas. Por que non lles dan uds. auga e lévanas a pastorear ao campo?", preguntou Iaakov.
"Non podemos, ata que non se reúnan os rebaños e todos os pastores xuntos fagamos rodar a pedra de encima do pozo. Recíen entón poderemos darlles auga ás ovellas", explicaron os pastores.
Mentres estaban conversando, Rajel achegouse coas ovellas do seu pai. Cando Iaakov viuna achegouse ao pozo, fixo rodar a pesada pedra cunha soa man e deulle de beber ás ovellas de Laván.
Entón deu a coñecer a Rajel o seu relacion familiar. Ela foi presurosa a avisarlle ao pai a chegada do visitante. Lavan deu a bienvenida a Iaakov, quen estivo de acordo en traballar para el como pastor durante sete anos, para poder casarse con Rajel, de quen se namorou. Lavan consentiu, pero despois que os sete anos houberon transcorrido, engano a Iaakov substituíndo a Rajel por Lea baixo o palio nupcial. A súa escusa por esta engañosa manobra foi que Lea era maior e, en consecuencia, debía casarse primeiro. Iaakov non tivo alternativa e aceptou a situación. Pouco despois casouse tamén con Rajel, pero baixo a condición de que traballase outros sete anos para Laván.
Hashem viu que Lea non era tan ben queria como Rajel. Polo tanto, fixo que aquela tivese fillos, en tanto que Rajel permanecía estéril. Aquela deu a luz aos primeiros catro fillos de Iaakov: Reuvén, Shimón, Leví e Iehudá. Rajel, ao non ter fillos, seguiu o exemplo da avóa de Iaakov, Sará, e ofreceulle a Iaakov a súa sirvienta Bilha como esposa. Bilha deulle a Iaakov os seus dous fillos seguintes, Dan e Naftalí.
Lea observou que deixara de ter fillos e tambíen deulle a Iaakov o seu sirvienta Zilpa como esposa. Zilpa concibiu a Gad e Asher. A propia Lea deu a luz a dous fillos, Isajar e Zevulún. Tambíen foi nai dunha filla llamda Dina. Logo Hashem recordou a Rajel, escoitou as súas pregarias e dispuxo que procrease a outro fillo, ao que chamou Iosef.
Coa axuda de Hashem, Iaakov converteuse nun home moi rico. Ao advertir os celos dos fillos de Laván e a actitude fría deste, decidiu que era tempo de abandonar o lugar. En ausencia de Laván, Iaakov tomou á as súas esposas, os seus fillos e os seus rebaños e emprendeu viaxe rumbo ao seu fogar. Antes de que saísen, Rajel, sen que Iaakov soubéseo, roubou os ídolos do pai. Ela supoñía que desta forma evitaría que practicase a idolatría. Tres días máis tarde, Lavan foi informado da partida de Iaakov, saíu a perseguilo e alcanzouno na montañas de guilad. Hashem apareceuse ante Laván na noite durante un soño, e advertiulle que non tratase de influír sobre Iaakov pra que regresase a Jarán. Laván botou en cara á súa yerno o partir tan precipitadamente e acusouno de roubar os ídolos. Iaakov negou o roubo pois ignoraba que Rajel era culpable, e declarou que calquera que roubase os ídolos morrería. Lavan conmenzo unha busqueda metódica entre todas as pertenencias de Iaakov, pero Rajel escondéronos ben yla busqueda de Lavan resultou infrutuosa. Entón Iaakov e Lavan separáronse despues de pechar un acordo de paz.
Iaakov e o seu comitiva continuaron o seu camiño. Na súa viaxe o patriarca atopou angeles do Señor nun lugar ao que denomió Majanaim (grupos).
Nesta parasha menciónase o nacemento dos shvatim (tribos). Eles son : Reuven, Shimon, Leví, Iehuda, Isajar, Zevulun, Dan, Naftalí, Gad, Asher, e Iosef. O nacemento de Biniamin é mencioando na parashat Vaishlaj.
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